Wielkie dekoracyjne liście

Chciało mi się burzy to mam... a właściwie miałam. Wczoraj przetoczyła się kilka razy.
Polało solidnie i ochłodziło się sporo... o jakieś 13-15 stopni... jaka ulga po tych wszystkich upalnych dniach.
Ale nie obeszło się bez strat... wiał tak potwornie silny wiatr, że złamało znowu dwie gałęzie robinii.
Jest teraz taka "wygryziona" z jednej strony i czeka ją solidne cięcie.
A tak chciałam aby drzewko urosło duże i zrobiło więcej cienia na działce.
Wieje jeszcze do tej pory i nie wiem czy tylko na tych dwóch gałęziach się skończy... oby...
Jutro będę miała trochę roboty, ale wreszcie będę w swoim żywiole, bo od dawna nic na działce nie robiłam : )))

Do tej pory nie pokazywałam moich host i żurawek. Po różach, liliowcach i liliach, są następnymi roślinami których nie może zabraknąć w moim ogródku działkowym i które darzę szczególną sympatią.
Nie mam ich zbyt wiele i w większości są nieoznaczone, ale są... mam nadzieję powiększyć swoja kolekcję choć o kilka egzemplarzy.
Największą hostę jaką mam jest Hosta sieboldiana "Elegans"... jest naprawdę ogromna.
Mam jej dwa egzemplarze i  gdyby nie to ze rosną w miejscu gdzie jest dużo słońca, pewnie byłyby jeszcze większe.
Tak wyglądały w maju


a to zdjęcia z lipca


Hosty nie należą do zbyt wymagających roślin... wystarczy im trochę cienia, choć i w słońcu sobie dają radę.
Jedynie co im zagraża to ślimaki które je bardzo lubią wygryzając w liściach wielkie dziury.
Są za to bardzo dekoracyjne, właśnie ze względu na wielkie i kolorowe liście.
Można skomponować z nich piękną kolorowa rabatę, dodając do nich żurawki, trawy lub inne rośliny lubiące cieniste miejsca.
U mnie rosną pod krzewami i nad oczkiem. Towarzyszą im ciemierniki, jagodowiec, parzydło drobne, zawilec japoński, i kiścień...

NN... ma bardzo dużo słońca, co widać, ale i tak trzyma się dzielnie.
Gdyby grad jej nie podziurawił, nie było by tak źle.





Kolejna piękna, ale nie do końca zidentyfikowana. Mogę jedynie przypuszczać, że to Patriot...


To najprawdopodobniej Golden Tiara - jeśli czegoś nie pokićkałam  : )


Komentarze