Modlitwa o zapał...

Modlitwa o zapał...

..Panie, czasami nic mi się nie chce i mam wszystkiego dość. Kiedy dopada mnie znużenie, obojętność, zniechęcenie, apatia, nuda lub „smutek tego świata”, nie zostawiaj mnie samego. Poślij mi anioła, który mnie wyrwie z leniwego odrętwienia. Jezu, który napracowałeś się dla naszego zbawienia, proszę, oddal ode mnie wszelką duchową ociężałość. Usuwaj z serca zgorzknienie, odnawiaj gorliwość w czynieniu tego, co dobre, święte, pożyteczne. Daj świeżość mojej modlitwie, zapał w pracy, radość w służeniu Tobie i bliźnim. Naucz mnie mądrze korzystać z daru czasu. Niech budzi mnie anielskie wołanie: „zaraz dzień (jeszcze jeden) zrób, co możesz”...

wtorek, 6 marca 2012

Siewki

Kiedy to ja siałam heliotrop?.... ostatniego lutego...
Dzisiaj jest 6 marzec a w mojej skrzyneczce są już kilkumilimetrowe siewki !!!

Wierzcie mi... tak szybko jeszcze nigdy mi nie skiełkowały, a uprawiam je już kilkanaście lat.
Widać musiały być nasionka bardzo dobrej jakości... no i firma chyba dobra :)
Jest ich dość dużo, choć widać że sporo dopiero wypuszcza kiełki... oby jak najwięcej.
No i teraz zacznie się chuchanie i dmuchanie, aby przetrwały.
Trzeba uważać aby nie zalać podłoża, bo tego młode siewki nie tolerują i mogą po prostu "zniknąć".
Zdarzało mi się że po przelaniu siewki ginęły i z całkiem sporej ilości zostało tylko kilka, bądź kilkanaście sadzonek.
Ale nauczyłam się i myślę że będzie dobrze :)

Dziękuję za wszystkie wpisy i pozdrawiam serdecznie.

6 komentarzy:

  1. Ja kiedyś zmarnowałam siewki, teraz nie wysiewam, kupuję parę gotowych rozsad. Bardzo lubię ich zapach.
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  2. Dobrze, że napisałaś o siewkach, bo ja też noszę się z zamiarem wysiania jednorocznych kwiatków, tylko myślałam, że mam jeszcze czas. A właśnie czas tak szybko leci, że za chwilę to trzeba będzie wysiewać, ale do gruntu.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. No to nie przelej ich :-) i niech Ci pięknie rosną. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  4. Hei:)...elsker Helitrop...men syns den er litt krevende å få til...
    Gøy å så og se det spire..vi håper på varme og sol:))
    Takker for dine gode kommentarere:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie bawię się w siewki, kupuje parę sztuk rozsady, mniej roboty.:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Uwielbiam heliotrop, ale niestety nie mam miejsca tyle, zeby wysiac, wiec kupuje juz gotowe.
    Mam nadzieje, ze Tobie sie udadza piekne kwiatki!

    OdpowiedzUsuń

Miło mi że zostawiłaś/eś ślad... dziękuję i zapraszam znowu :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...