Olbrzymy wśród kwiatów

Dzisiaj padał deszcz... z przerwami, ale padało prawie cały dzień... do teraz.
To dobrze, bo ziemia była bardzo sucha... prawie beton i ciężko było cokolwiek zrobić.
A tak będą idealne warunki do przesadzania.... a jakże.... nie byłabym sobą, gdybym czegoś nie zmieniła  :)
.......................................................

Wczoraj posadziłam zakupione kilka dni wcześniej hibiskusy bagienne... Hibiscus moscheutos.
Miałam już jednego w kolorze czerwonym... ciemno czerwonym... nawet nazwę mam gdzieś zapisaną, ale dokupiłam jeszcze dwa...  różowy i biały z różowym środkiem.
Kwiaty mają olbrzymie, są piękne, ale kwitną krótko.
Zrobiłam eksperyment....
Ten "stary" egzemplarz rośnie w pełnym słońcu do godz. 15, a potem ma cień.... kwiaty trzymają się tylko jeden dzień.
Te nowe hibiskusy posadziłam w cieniu i o dziwo.... kwiaty trzymają się dwa dni... a nawet ciut więcej.
Czytałam różne opinie o miejscu w którym powinny rosnąć, ale jak widzę z własnego doświadczenia, w cieniu mają się znacznie lepiej.







Komentarze

  1. One są piękne, też muszę sobie je sprawić :)

    Pozdrawiam
    Grzegorz

    OdpowiedzUsuń
  2. Taaaa...... Gabryśko .....są piękne ,tylko ciekawe czy są też w kolorach białym i niebieskim .....

    OdpowiedzUsuń
  3. Grzesiu, kup bo warto...

    Ha..ha... Boguśko, niebieskich nie spotkałam, ale białe tak...
    ta różowa plama w środku aż tak nie będzie przeszkadzać :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Piękne kwiaty, widziałam je ostatnio na targach w Ołomuńcu

    OdpowiedzUsuń
  5. Avelina, one ostatnio są prawie we wszystkich szkółkach... nawet na targu je mają... i nawet są tanie.
    Ja za swoje płaciłam po 15 zł.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Miło mi że zostawiłaś/eś ślad... dziękuję i zapraszam znowu :)