Modlitwa o zapał...

Modlitwa o zapał...

..Panie, czasami nic mi się nie chce i mam wszystkiego dość. Kiedy dopada mnie znużenie, obojętność, zniechęcenie, apatia, nuda lub „smutek tego świata”, nie zostawiaj mnie samego. Poślij mi anioła, który mnie wyrwie z leniwego odrętwienia. Jezu, który napracowałeś się dla naszego zbawienia, proszę, oddal ode mnie wszelką duchową ociężałość. Usuwaj z serca zgorzknienie, odnawiaj gorliwość w czynieniu tego, co dobre, święte, pożyteczne. Daj świeżość mojej modlitwie, zapał w pracy, radość w służeniu Tobie i bliźnim. Naucz mnie mądrze korzystać z daru czasu. Niech budzi mnie anielskie wołanie: „zaraz dzień (jeszcze jeden) zrób, co możesz”...

niedziela, 6 czerwca 2010

Bodziszki

Pogoda zdecydowanie się poprawiła... jest ciepło, słonecznie i od razu lepiej. Wreszcie jest tak jak powinno być. Piątek i sobotę spędziłam na działce... był też grill... kiełbaski i karkówka po bawarsku. Ale już po weekendzie, i  czas wrócić do zwykłej codzienności.
Nadszedł czas bodziszków... kwitnie mi już kilka odmian... Niestety, niektóre coś je podjada, bo  mają liście w dziurkach. Najbardziej podziurawiony jest bodziszek pełny.
Chyba muszę zastosować coś odpowiedniego, co pozwoli pozbyć się tych żrących paskudztw.

Bodziszki należą do roślin niewymagających. Doskonale dają sobie radę na każdej glebie i każdym stanowisku... oczywiście mówię o tych bodziszkach które rosną u mnie. Jedne mają  okropny zapach, a inne znowu bardzo przyjemny. Najbardziej podoba mi się zapach bodziszka wielkopłatkowego, a przeokropny zapach ma bodziszek cuchnący...zresztą sama nazwa na to wskazuje.Mam jeszcze jednego który też tak brzydko pachnie gdy się roślinę poruszy - bodziszek korzeniasty.

Bodziszek żałobny - Geranium phaeum
 


Bodziszek cuchnący - Geranium robertianum - bardzo się rozsiewa i jest go wszędzie pełno... jak chwast.



 Bodziszek którego nie umiem rozszyfrować nazwy... roślina ma przyjemny zapach... być może kantabryjski.


Bodziszek popielaty - Geranium cinereum  
Mój aparat nie uchwycił dokładnego koloru, który jest ciemno różowy, kiedyś  spróbuję jeszcze raz.
 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Miło mi że zostawiłaś/eś ślad... dziękuję i zapraszam znowu :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...